min åsikt om dagens samhälle.

Dom flesta ungdomarna har ju ask.fm, där händer liksom allt.
Där får även många frågan (vad tycker du om dagens samhälle ) jag tycker dagens samhälle är skit helt ärligt. dom flesta har läst mycket om vad folk tycker om dagens samhälle på ask/bloggar men nu säger jag min åsikt.


HOPPAS NI ORKAR LÄSA ALLT

Krav.
Alla tonåringar kräver en kille/tjej att mysa med någon, att hålla hand med någon, prata med någon som alltid finns där.
Tjejer klagar på att det inte finns en kille där ute och ja jag vet att jag gjort det själv men det betyder inte att jag är nöjd med det för vi tjejer är fett jobbiga vi med.
Vi kräver att killar ska vara perfekta medan vi tjejer också kan bete oss som skit.
Tycker att alla tjejer inklusive mig ska tänka lite mer på att vi kanske är problemet till att förhållanden inte blir perfekta heller.
Jag vill inte lägga alla tjejer över en kant nu för ja är själv tjej och har klagat på killar med men det jag skriver i detta inlägget nu är bara sanning och inget mer.

Mobbning.
Vad jag har märkt så händer det mesta nätmobbningen på ask.
Där kan små skit ungar vara anonyma och bara säga massa saker för att göra en människa ledsen!
Folk har tagit själv mod på ask och det har alla hört ca 1000 ggr men det är fortfarande helt jävla sjukt ?!
Tänk att ett ord kan göra en människa så här jävla ledsen.
En tjej/kille med komplex över sin kropp kan få självmords tankar på grund av att säga att man är tex: ful,tjock,för smal, HORA mm..att kalla en tjej för hora utan att veta vad ordet betyder är lågt, att vara anonym och säga det är för fan jävligt fel.
Tänk på vad ni säger till folk ett ord kan faktist såra en person riktig mycket.

Repekt.
Måååååånga ungdomar har glömt vad ordet respekt betyder. Alla har nog en oförskämd unge i klassen som är sjukt respekt lös mot lärare och kallar dom något ingen borde bli kallad.
Inte alla men visa ungdomar har så sjukt låg respekt för sina föräldrar och andra vuxna.
Jag har också känt ibland ( fan varför sa jag så till mamma ) det har säkert alla känt men jag hoppas verkligen att vi undgomar kommer göra en ny relation människor med mycket mycket mer respekt för vuxna för jag känner att vi tappad en hel del.
Bara för att det är 2014 betyder det inte att respekten försvinner ;)

Kommentera här: